pondělí 28. ledna 2008

K článku J. Vacka „Mistr rozhoduje...“

Alexandr Popov

Mohl byste laskavě všem zájemcům o duchovní pokrok (neboť o to Vám jde nejvíce, že?) vysvětlit, jaký je rozdíl mezi „mistrem, který rozhoduje a prohlašuje o sobě, že je mistrem“, a „egem“? To by mě fakt zajímalo, protože takovýto mistr ve vaší kvazidialektice je schopen nějakým záhadným způsobem být mistrem (prohlašuje se za něj, že) a zároveň jím nebýt (je jím ono sebe si vědomé vědomí Já jsem, nebo jak to ve své nevědomosti kroutíte) a co víc, on ten mistr-osoba nemá s vědomím Já jsem víc společného, než že skrze něj cosi proudí a on (!!) pomáhá, přijímá hold a kdovíco ještě.
Píšete, že lidé, které zatvrzele označujete za tomášovce, zaměňují osobu za mistra. A dále: „Pravý mistr ví, že mistrem není jeho osobnost, ale vědomí Já jsem, které žije.“ A o kousek dál např. „Jestliže pravý mistr říká: „Já jsem mistr“, jako například Ježíš, neříká to proto, aby se stal slavným a uznávaným, ale proto, aby praví hledající věděli, kde mohou nalézt pomoc při hledání Boha.“
Copak PRAVÝ hledající hledá pomoc u někoho jiného než samotného Stvořitele? A mohl byste nám říci, KDO ví, že je mistrem? KDO?
Mluvíte o Ježíši jako o osobě (ona chce, ona nechce, ona dává návod – viz Vaše předchozí věta)! Tak kde máte toho VŠUDYPŘÍTOMNÉHO Boha? Někde vedle? Co se to pokoušíte čtenářům namluvit! Kdyby ta Vámi proklínaná osobnost nebyla svou povahou božská, jak by mohla něco (cokoliv) vědět?? Copak je nějaké vědění mimo Boha?
Jistě, vy si to vyložíte po svém – oni píší, že ego je božské (= ve Vašem chápání Bůh), že se nemusí nic dělat, oni propagují neúsilí atd. atd. Nic z toho v tomto (ani v jiném) textu není. Nebudu dál rozebírat Váš blábol, ale jestli někdo zaměňuje osobu za mistra, jste to Vy sám – a činíte tak bezpochyby účelově, protože se necháváte jako „mistr“ titulovat a oslavovat a protože NIC JINÉHO než dvojnost neznáte. Každé Vaše slovo to křičí do světa.
A ještě maličkost! Strávil jsem s paní Mílou opravdu hodně času a nikdy, nikdy nemusela ostře odmítat pokusy o zpochybnění jejího mistrovství. Právě naopak, velmi ostře odmítala jakékoliv pokusy vmanévrovat ji do pozice jakéhosi mistra, tj. člověka, který si PŘIVLASTŇUJE Boží úradek (řečeno slovy křesťanství), jako to činíte ve své nevědomosti Vy. To, že jste napsal tuto lež, abyste obhájil svou pozici mezi věrnými, je odporné a podlé – tak jako většina Vašich pomluv.

mailto:kauza.vacek@gmail.com